Skicka faktura till Västerås stad
Som leverantör till Västerås stad ska du, enligt lagen om elektroniska fakturor till följd av offentlig upphandling, skicka dina fakturor elektroniskt. Genom att skicka elektroniska fakturor kan du som leverantör effektivisera din fakturahanteringsprocess. Dessutom sparar du på papper och porto och du gör även en insats för miljön. Tänk på att inskannade pappersfakturor eller fakturor som skickas via e-post inte räknas som elektroniska fakturor.
Har du som leverantör redan ett befintligt avtal med Västerås stad så är det villkoren i avtalet gällande fakturering som gäller avtalstiden ut.
För dig som är leverantör till offentliga aktörer | DIGG
Länk till annan webbplats.
Olika sätt att skicka elektronisk faktura
De flesta affärs- och faktureringssystem har idag stöd för att skicka elektroniska fakturor. Kontakta din systemleverantör för att undersöka hur du kan komma igång och skicka elektroniska fakturor.