Just nu kan det ta längre tid innan vi svarar
Med anledning av den IT-attack som pågår fortfarande mot Västerås stad kan det ta längre tid innan vi svarar i telefon eller via mejl just nu.
Den IT-attack som pågår mot staden leder till ett lite längre hanterande av olika ärenden, vilket kan leda till väntetider i telefon eller svar via mejl.
Vi påminner om varningen från oss som vi gick ut med tidigare i veckan för bluffmejl som utger sig för att komma från stadens verksamheter. Det pågår en IT-attack mot Västerås stad. Dessa mejl kan innehålla skadliga länkar eller filer som kan äventyra både din och stadens säkerhet om de öppnas.
Hur du känner igen bluffmejl:
Mejlet kan se ut att komma från Västerås stad eller en av våra medarbetare.
Det kan innehålla uppmaningar om att klicka på länkar eller öppna bilagor.
Formuleringarna kan vara brådskande eller hotfulla, exempelvis meddelanden om att ditt konto kommer stängas om du inte agerar direkt.
Du kan skydda dig genom att inte öppna länkar eller bilagor i mejl om du inte är säker på att de är äkta, och radera mejlet.
Vi arbetar intensivt för att hantera situationen och stärka våra säkerhetssystem. Du som invånare spelar en viktig roll genom att vara uppmärksam och följa dessa råd.
Rekommenderade nyheter
Sidan uppdaterades den